Jak jsme klientovi díky nightshoppingu navýšili tržby o 400 %
Nightshopping neboli noční nakupování nabírá dnes mezi e-shopy na popularitě, a to především díky schopnosti přilákat velké množství zákazníků v krátkém čase. Efektivní strategie a promyšlený marketing z něj tak mohou udělat mimořádně úspěšnou akci. Přečtěte si, jak jsme během jednoho takového nightshoppingu dosáhli téměř 400% nárůstu tržeb a PNO jsme snížili na polovinu.
Strategie a průběh kampaně
Meta Ads jako hlavní kanál
Hlavní část kampaně probíhala na Meta Ads, kde jsme využili kombinaci awareness, traffic a konverzních Advantage+ kampaní. Awareness a traffic kampaně jsme spustili několik hodin před zahájením akce, tím jsme zvýšili povědomí o nadcházejících slevách, přivedli uživatele na e-shop a zajistili také oslovení širšího publika. Po spuštění akce jsme zvýšili důraz na Advantage+ kampaně, jejichž cílem byly konverze – v tomto případě tedy nákupy.
65 % rozpočtu šlo do akvizice nových zákazníků, což umožnilo značně rozšířit zákaznickou základnu a přitáhnout nové uživatele. 35 % rozpočtu jsme investovali do remarketingového publika – tedy do lidí, kteří nakoupili na e-shopu nebo navštívili web, ale také těch, kteří už s klientem nějakým způsobem interagovali na sociálních sítích. Důraz na remarketingové kampaně byl zejména ve druhé polovině akce.
Multikanálový přístup
Kromě Meta Ads jsme zapojili také další kanály, jako byla kombinovaná a bannerová reklama na Skliku nebo navýšení rozpočtů u kampaní v Criteu, čímž jsme pokryli širší publikum a maximalizovali dosah kampaně. Google Ads kampaně jsme nechali ve stejném stavu. Kampaň byla také podpořena využitím klientovi silné e-mailové databáze, kterou využili při zahájení akce.
Dynamická komunikace a kreativita
Sdělení v reklamních bannerech se během dne měnily v závislosti na fázi akce:
- Před zahájením akce jsme využívali teasery a motivaci k návštěvě.
- Během samotné akce jsme kladli důraz zejména na spuštění 30% slevy na vše.
- V posledních hodinách akce jsme zapojili last call zprávy, které vytvářely naléhavost a podporovaly rychlé nákupy.
Tato flexibilní a personalizovaná komunikace se ukázala jako velmi efektivní, přičemž jsme nasadili kombinaci katalogových reklam a statických bannerů, které cílily jak na nové, tak vracející se zákazníky.
Jakých jsme dosáhli výsledků?
- Nárůst tržeb o 398 % oproti běžnému dni bez akce.
- Navýšení reklamního rozpočtu o 170 %.
- Investice 62 % rozpočtu do Meta Ads kampaní.
- Pokles PNO ze 14 % na 7,7 %, čímž se zvýšila celková efektivita marketingu o 54 %.
- Pokles marže o 6 % kvůli vyšším slevám.
- Růst konverzního poměru o 145 %.
- Kampaněmi jsme oslovili 1 264 120 lidí a docílili dosahu 3 289 256 – díky tomu se nám podařilo zvýšit povědomí o značce.
Spolupráce jako klíč k úspěchu
Zásadní roli v úspěchu této kampaně hrála těsná spolupráce mezi námi a klientem. Klíčová pro dosažení takových výsledků byla vzájemná komunikace a sdílení dat – a to od samotného plánování strategie až po flexibilní reakce na vývoj kampaně. Díky rychlým rozhodnutím a dynamickým úpravám kreativ se podařilo maximalizovat výkon kampaně. Bez této koordinované spolupráce, která zahrnovala znalosti klienta o produktu a naše zkušenosti s výkonem kampaní, bychom takových výsledků dosáhli jen těžko.
Kombinace silného produktu, lákavé nabídky a dobře promyšlené marketingové strategie může vést k neuvěřitelným výsledkům. Je důležité si ale uvědomit, že při takto rozsáhlých kampaních nestačí jen dobře připravená marketingová strategie. Nápor vyšší návštěvnosti i objednávek musí po technické stránce ustát také webové stránky – tak, aby nedošlo k jejich výpadku nebo zpomalení. Právě to by totiž zákazníky mohlo odradit. Stejně tak musí být připravená i logistika – dostatečné skladové zásoby a rychlá expedice jsou klíčové k včasnému odbavení všech objednávek a udržení zákaznické spokojenosti na vysoké úrovni.