Na co se připravit, když chcete nový web

Tvorba nového webu patří k časově i finančně náročným činnostem. Od prvních návrhů po spuštění zabere celý proces klidně i několik měsíců. Přečtěte si, co vše se při tvorbě nového webu musí zohlednit, jak se na to připravit a na co si dát pozor. 

Vývoj nového webu je běh na dlouhou trať

Aby byl web úspěšný, tedy aby vám pomohl dosahovat stanovených obchodních cílů a generovat zisk, nelze jej vyvinout za odpoledne. Jedná se o nezanedbatelnou investici, proto je důležité celý proces podchytit už od začátku a nic neuspěchat. Tvorba nového webu se neobejde bez detailního promyšlení, průzkumu, plánování a perfektního zrealizování. Ale jak na to?

Web není něco, co by byla většina klientů zvyklá řešit na pravidelné bázi. Proto potřebujete partnera, který má s návrhem úspěšných webů zkušenosti. Takového, který vás provede celým procesem a detailně vše důležité vysvětlí už na začátku, abyste mohli dělat správná a informovaná rozhodnutí. Společným zájmem a cílem spolupráce je vytvořit takové řešení, které splní nastavené cíle.

Opisovat od konkurence nestačí. Naopak, je to cesta do pekla

Chápeme, že vytvoření webu se může na první pohled zdát jako relativně jednoduchá záležitost. Často může člověk nabýt dojmu, že stačí okopírovat konkurenci, dát stránce odlišný grafický kabát a voilá, nový web je na světě. Tak to ale nefunguje.

Každá společnost je unikátní, má specifické potřeby, procesy na skladě, workflow, hodnoty, konkurenční výhody a zákazníky s odlišnými požadavky. Proto je naprosto zásadní na počátku projektu správně vyhodnotit všechny informace a vytěžit z nich maximum pro efektivitu a správnou návratnost webu. A to my umíme.

Online prostředí je vysoce konkurenční a boj o pozornost návštěvníka můžete prohrát během pár vteřin. Vždyť je tak jednoduché kliknout na další odkaz a rázem se ocitnout v konkurenčním e-shopu! Abyste zákazníka zaujali a on nakoupil produkty nebo služby právě od vás, musíte vědět, jak na něj. Náhodně poskládaný web, který nemá hlavu ani patu, na nikoho platit nebude. Pokud zákazníka chcete, musíte ho chytit během pár vteřin a udržet jeho pozornost až do provedení konverzní akce – nákupu.

Důležité jsou požadavky firmy i zákazníka

Ať už se jedná o robustní e-shop s tisíci položek, nebo prezentaci jednoho konkrétního produktu či služby, existuje několik kroků, kterými ke správně navrženému webu musíme společně proplout a které nelze ošidit. V budoucnu by se nám to totiž vymstilo. Náklady, které se na počátku mohou zdát vysoké, se díky správně navrženému webu mohou velice rychle vrátit. Naopak špatně udělaný levný web má jen malou šanci na úspěch a často vás pak doběhnou dodatečné náklady, které jsou důsledkem ošizeného plánování.

Abychom postavili web, který bude pro potenciální zákazníky přehledný, musíme dobře pochopit obě strany. Nejdříve tu vaši, kdy jako firma nabízející nějaký produkt nebo službu musíte vědět, co je účelem webu, a jak budeme stanovené cíle měřit a vyhodnocovat.

Pak je tu strana zákazníka, který má určitá očekávání. Ta musíme naplnit, než se u nás rozhodne provést požadovanou akci, např. nákup, zanechání kontaktu, stažení katalogu apod. Zákazník zkrátka něco hledá. Mezi všemi možnostmi, které připadají v úvahu, musí zvolit právě vás, a pokud se tak stane, nesmí ze svého původního rozhodnutí couvnout. Až tehdy budeme mít vyhráno.

Na dobrý web se zákazník rád vrátí

Našel vás zákazník a navštívil váš nový web? Teď ho musíte zaujmout tím, že vaše stránky nejlépe odpovídají tomu, co hledal, a prezentují mu to způsobem, který jej přesvědčí o správné volbě. K tomu potřebujeme dobrý design a obsah. Dále ho bez ohledu na to, jaké zařízení používá, web dovede až do momentu, ve kterém po zákazníkovi chceme, aby provedl nějakou předem definovanou akci. A to bez jakéhokoliv problému či chyby a bez časových prodlev.

Zákazník musí opustit web spokojený. Tedy dostane to, co chtěl, a má z celého procesu dobrý pocit. Musíme však myslet i na další kroky, protože v momentě, kdy nový zákazník požadovanou akci provede, stává se většinou pro firmu ještě cennějším. Bude se vracet, bude doporučovat, máme na něj kontakt a můžeme ho tím pádem oslovovat s dalšími nabídkami – třeba efektivním e-mail marketingem.

Jak na nový web krok za krokem?

Jestliže se rozhodnete vydat na společnou plavbu za novým vymazleným webem s námi, můžete očekávat zhruba takovýto itinerář:

1. První kontakt
  • Dejte nám vědět na marketing@fourbros.cz. Společně navrhneme formu spolupráce a sladíme očekávání.
2. Project scope
  • Stanovíme si jasně měřitelné cíle, poznáme požadavky vašich zákazníků a vyladíme časové odhady.
3. Vytvoření struktury webu
  • Navrhneme layout tak, aby se v něm zákazníci co nejlépe orientovali a přizpůsobíme strukturu webu na míru konkrétním požadavkům.
4. Vytvoření obsahu
  • Pokud začínáte od nuly, jsme schopni dodat veškeré podklady od čtivých textů až po fotky a infografiky. Pokud máte stávající, rádi se ujmeme jejich revize.
5. Grafický návrh webu
  • Web designér se mrkne na navržený web a zhodnotí, jestli bude uživatelsky přívětivý a bude splňovat cíle i po grafické stránce.
6. Programování webu
  • Od realizace některého z krabicových řešení až po custom web na míru. Teprve teď se začíná kódovat. 
7. Testování
  • Jede to? Nový web je potřeba řádně otestovat, vychytat poslední mouchy a ujistit se, že vše běží jako na drátkách. 
8. Spuštění
  • Den D přichází teprve teď – až je vše řádně otestované, můžeme se pustit do ostrého provozu.
9. Následná péče o web
  • Spuštěním to nekončí. Péči webu musíme společně věnovat neustále. I s tím vám rádi pomůžeme.

 

Zajímají vás podrobnosti? Můžete se začíst do druhého dílu: Jak probíhá spolupráce při tvorbě nového webu, nebo nám rovnou napsat.

Těšíme se na viděnou na palubě! 

Podané ruce jako symbol oboustranně kvalitní spolupráce.