Jsme v tom společně!

 

 

Vážení klienti, kamarádi, partneři a spolupracovníci,

pokud by nám někdo před Vánoci řekl, co nás čeká, nejspíše bychom mu neuvěřili. My, v rozvinutých zemích, žijeme totiž v době naprostého blahobytu, můžeme si dělat co chceme, kdy chceme a vytvořit si tak vlastní život doslova “na míru”. Víme to moc dobře, protože přesně takhle jsme to udělali my sami a jsme za tu možnost opravdu vděční. Pokud vám někdo ze starších kolegů, učitelů nebo přátel zmíní, že vše co máme tady vždy nebylo, nehledě na to, jak si to fakticky uvědomujeme, většinou jen zakýveme hlavou a za několik momentů na to při všech starostech zapomeneme. I tohle víme moc dobře, protože to sami děláme, ačkoliv nás to netěší. Ale to je život.

 

Jsem profesí lékař a ačkoliv je mé aktuální profesní zaměření podstatně odlišné, uvědomuju si vážnost situace možná o to lépe. Jsem si totiž jako zdravotník vědom epidemiologických a zdravotních rizik a také dobře vím, jak boj s takto rozsáhlou epidemií probíhá, co nás ještě čeká a jak bychom se měli chovat. Proto cítím jistou povinnost zmínit některé z věcí týkajících se zdravotnictví a prevence i tady. Zároveň, jako spolumajitel firmy a markeťák, však velmi dobře vím (a nyní i cítím), jak tato opatření a nejistota dopadá na ekonomiku a byznys. Ačkoliv ve Four Bros máme tu výhodu, že můžeme pracovat téměř normálně, spousta podniků tuhle možnost nemá, vládní dotace jsou v nedohlednu, a situace tak na ně tvrdě dopadá. Přesto bychom rádi přidali pár rad, jak můžete současné situaci čelit s nadhledem.

Poznejte svého nepřítele

Žijeme v době, kdy je dostupnost informací neuvěřitelná. Využívejme je proto v této krizové situaci co nejlépe. Obracejme naši pozornost na servery a osobnosti, pro které je tato problematika denním chlebem a nikoliv na politiky, populární zpravodajské servery a individuální „komentátory“ dění. Ve světě infekčních nemocí a veřejného zdraví se od nepaměti děje mnoho zlého, jen jste o tom doteď prostě nevěděli. Jsou tady naštěstí lidé a organizace, které desítky až stovky let tvrdě pracují na tom, abychom tyto situace uměli vyřešit, a to s minimálními následky. Jen díky nim jsme tam, kde jsme a neumíráme ve třiceti letech na zápal plic nebo průjem. Věřte jim, poslouchejte je a nabádejte k tomu i ostatní ve vašem okolí.

Pár serverů, ze kterých můžete čerpat aktuální info:

WHO Q&A

Wikipedia – SARS-CoV-2

ECDC – Evropské centrum pro kontrolu nemocí

Mírněte obavy a paniku

Rostoucí grafy a počty nemocných vypadají hrozivě, ale reálně jsou naprosto očekávatelnými důsledky a každý odborník to dávno věděl. Ačkoliv je COVID-19 nebezpečné onemocnění se zvýšeným rizikem, nejde o mor, Ebolu nebo pravé neštovice. Je velmi pravděpodobné, že populace bude virem promořena ve velkém procentu a je potřeba se s tím smířit a dělat vše proto, aby byly následky minimální. Pokud máte teplotu 37,2 a plný nos rýmy, nejezděte do nemocnice, nevytěžujte telefonní linky, nestresujte kolegy a partnery. Příznaky jsou ve velké většině především vysoká horečka a suchý kašel. Prostě zůstaňte doma v posteli a hlídejte se. Pokud nejste riziková skupina, rizika jsou pro vás malá a mnohem více škody uděláte panikou ve vašem okolí. Navíc se zbytečně vystresujete a tím tak půjdete jakémukoliv onemocnění naproti se sníženou imunitou.

Dbejte na prevenci

Tuhle situaci nevyléčíme žádnými léky a ani nemůžeme počkat až jednoduše “přejde”. Epidemie infekčních onemocnění tohoto typu se řeší pomocí protiepidemických opatření. Tedy minimalizace osobního kontaktu, rychlá a efektivní izolace symptomatických případů, jejich otestování a následné rychlé vyhledání jejich kontaktů a také jejich izolace. Proto je tak důležité nosit roušky, zůstávat doma, nejezdit s rodiči na výlety a umývat si ruce. Jak na to už všichni víte, jelikož v médiích se o ničem jiném ani nemluví 🙂

Pár zajímavých článků v tomu, jak to doma přežít a najít si své rutiny najdete zde:

Život PPCčkaře za dob koronaviru

Jsme ve válečném stavu – jak jej doma přežít?

Pomozte vašemu oblíbenému podniku

Firmy se zatím snaží více či méně fungovat a naše peníze jsou to jediné, co jim pomůže přežít. Objednávejte si produkty online, nebojte se že přijde obrovská krize a několik stokorun nebo tisícovek vám pomůže přežít. K tomu dojde, pokud podniky nyní odstřihneme. Dopřejte si trochu radosti a objednejte si jídlo z vaší oblíbené restaurace, nebo si nechejte dovézt čerstvé pivečko z vaší hospody. Bude vás to stát možná o trochu více než normálně, ale pro podnikatele bude mít každá objednávka cenu zlata a může je zachránit před koncem.

Pomozte sobě a své firmě

Pokud vlastníte firmu, teď je ten správný čas udělat si pořádek ve svém cash-flow a maximálně se soustředit na efektivitu. Rozviňte diskuzi s partnery, kterým na kterých vaše podnikání stojí a zkuste společně vymyslet, jak krizi čelit a vzájemně si pomoci. Využijte na maximum nabídku společností, které nyní umožňují využívat jejich software zdarma. Pokud jste zaměstnavatel, motivujte své kolegy a umožněte jim tu nejlepší práci z domova. Nedejte na sobě znát unavenost, strach nebo rezignaci, nyní musíte být pro své kolegy vzorem, který jim tuhle situaci pomůže překonat. A pokud jste zaměstnanec, prosím pracujte efektivně, svědomitě a nesnažte se situaci využít ve svůj prospěch. Váš zaměstnavatel je velmi pravděpodobně ten, který musí celou tíhu omezení a krize nést na svých bedrech a proto mu buďte oporou. Už teď řeší tolik starostí a problémů, že nebude mít čas ani prostor kontrolovat po vás vaši práci a přemlouvat vás do ní. Pomozte mu jak to jen jde.

Příklady softwaru zdarma:

Hangouts Meet pro G Suite zdarma

Adobe Creative Cloud na 2 měsíce zdarma

Zvýhodněná nebo bezplatná inzerce od Seznam.cz

Jak být produktivní na HO

Zeptejte se nás, pokud máte problémy

Pokud máte jakýkoliv dotaz stran marketingu, řešíte problémy s vašimi kampaněmi a nedaří se vám je optimalizovat nebo nevíte, jak máte aktuálně komunikovat se svými zákazníky, NAPIŠTE NÁM. Rádi s vámi situaci probereme, navrhneme řešení a pomůžeme vytvořit plán jak krizi přečkat. Dokážeme pomoci také s finančním řízením a máme spoustu šikovných kolegů a partnerů, které jsou odborníky na další segmenty trhu a mohou vám v nich pomoci. Věřím, že to zvládneme i s minimálními náklady. Krize snad nebude příliš dlouhá a možná by tak stálo za to, využít čas na úkoly, které dlouho odkládáme. Třeba na přípravu nového webu, doladění struktury kampaní nebo přípravu komunikační strategie, kterou jste tak dlouho odkládali.

Všichni to společně zvládneme a určitě mohu mluvit za celý náš tým když řeknu, že jsme na české firmy a jednotlivce hrdí – takhle to má vypadat a takhle se mají technologie v krizi využívat. Mým přáním je, aby v nás zůstala alespoň špetka téhle pokory vůči přírodě a životu, a my se tak v budoucnu chovali ke svému okolí i sobě o trochu lépe.

 

Víťa

Tvorba brandu pro pivovar MadCatVít Olšák
Zpět na články