cz
Vít Olšák Founder & CEO
15 min

Tvorba brandu pro pivovar MadCat

 

O projektu

Tvořit brand pro pivovar v Česku je docela výzva. Pivo tady miluje každý skoro od narození a minipivovary roustou v posledních letech jako houby po dešti. Přidejte k tomu fascinaci craftovými pivovary i v zahraničí a máte zaděláno na nespočet bezesných nocí :) Kluky z Kamenice známe několik let a na vlastní chuťové pohárky jsme měli možnost poznat, že pivu prostě rozumí. Když nás proto oslovili s tím, že by chtěli vytvořit brand pro jejich nový minipivovar se kterým budou bořit zažité stereotypy českého pivovarnictví, nemohli jsme nesouhlasit!

 

Název

Při tvorbě názvu jsme vycházeli ze dvou předpokladů: chtěli jsme do něj promítnout styl se kterým do podnikání jdou, a sice novátorství, progrese, a „not giving a shit“ přístup při vaření piva. Jednoduše kvalita bez kompromisů i když to mnohdy znamená šokovat. Proto „Mad“. Nápad na druhou část názvu přišel nakonec přímo od klienta. Prostory pro nový pivovar vznikaly v nádherném, starém lihovaru a od prvního momentu rekonstrukce se okolo stavby poflakovalo malé kotě, „Cat“. Nakonec tam zůstalo až do dnes a stal se z něj místní maskot pivovaru. Osobní vztah k novému názvu je zaručen. Máme „MadCat“.

 

Logo

Při tvorbě loga jsme vycházeli jak ze samotného názvu, tak z analýzy klientova segmentu. Logotyp naježené, šílené kočky perfektně koresponduje s názvem pivovaru. Doplňuje jej název „MADCAT“ ve fontu Gagalin Regular, jehož „ošoupaný“ vzhled dává najevo že jde o řemeslný, neboli craftový pivovar, ve kterém se nikdo nebojí vyhrnout si rukávy a výsledné pivo rozhodně nebude masová záležitost. Logo může být doplněno nápisem „CRAFT BREWING“ ve fontu Mont Heavy pro použití v situacích, kdy je potřeba dát jasně najevo, o jaký typ byznysu se jedná. Pro doplnění loga a pro specifické použití na etiketách jsme pak vytvořili samostatný vizuál kočičí hlavy, která neobsahuje žádný text. Logo je vyvedeno v extrémně jednoduchém designu, který podtrhuje jeho širokou variabilitu a je protipólem ostatních minipivovarů, které se v poslední době často zaměřují na kreslené motivy a složitou grafiku.

 

 

Barvy

Zvolili jsme černou, žlutou a bílou barvu jak pro jasný grafický kontrast, tak pro barvy piva (žlutá) a podtrhnutí prémiovosti značky (černá).

 

Výroba

Nebojíme se jít nad rámec standartních služeb a pro MadCat jsme na CNC a 3D tiskárně vyrobili svítící logo pro největší pivní festival na světě: Internationales Berliner Bierfestival.

 

 

Použití

Pro nás, ale především pak pro klienta, je nejdůležitější vidět jak bude brand fungovat v běžném životě. Co v lidech vyvolá pohled na bannery na stěně pivnice? Jak se budou cítit, když si vezmou vychlazenou láhev do ruky a víčko zasyčí při otevření? To je ten poslední krok, kterým brand ožije.

 

Facebook v HRVít Olšák