Facebook v HR

Facebook, jak všichni víme, je součástí našich běžných životů, ale také životů pracovních, a proto se stává důležitým nástrojem personalistů a firem, které nemohou najít vhodného kandidáta. K čemu všemu může Facebook v HR sloužit, ale čím také může ublížit, se vám pokusíme přiblížit v tomto článku.

Samotná funkcionalita přidat na Facebook nabídky práce neboli „Jobs“, jak to sám Facebook označuje, je s námi už téměř rok. Je pravda, že nebyla dostupná pro všechny, a proto nebyla tolik rozvinuta. To se ale změnilo v dubnu tohoto roku, kdy byla tato možnost zavedena v dalších 40 zemích světa a mimo jiné také v České republice. Může se zdát, že se Facebook snaží konkurovat jedné z největších náborových agentur LinkedIn, otázkou je jestli na to má? Na Facebooku je více lidí než na LinkedIn a jeho prostředí je pro mnoho lidí přijatelnější. Neříkáme, že Facebook převálcuje LinkedIn, ale může se stát jeho velmi silným konkurentem. Vždyť díky Facebooku se dokážeme na pár kliknutí propojit s firmou, která nás zajímá, kterou hledáme.

Funkcionalita „Jobs“ je plně dostupná jak na platformě Android tak také na iOS a počítači. Na jeden klik si snadno zobrazíte celý přehled pracovních nabídek. Velká výhoda je možnost nastavení si upozornění na vámi preferovanou pozici. 100 % Vám neřekneme a nezaručíme jestli mají pracovní nabídky skrze Facebook budoucnost, ale můžeme Vám říci náš názor. Když se podíváme k sousedům do Ameriky a uvědomíme si, že práci skrze Facebook hledá 1 ze 4 uchazečů, tak by mohl Facebook pomoci s problémem malých firem najít vhodné uchazeče na jejich vypsané pozice. V dnešní době již 45 % personalistů používá sociální sítě k tomu, aby si lustrovali svoje budoucí uchazeče. Nejčastěji potom ze sociálních sítí používají právě Facebook, téměř 29 %.

Facebook může být dobrý sluha, ale špatný pán. Měli by jste mít na paměti, že každá fotka, post a nebo příspěvek, který je skrze sociální sítě sdílen je dohledatelný a může o vás dosti prozradit. Na druhou stranu svým profilem můžete personalistu také oslnit nebo zaujmout. Proto bychom si dávali pozor na fotky s alkoholem v ruce, pokud se například hlásíte na pracovní pozice do zemí blízkého východu. 🙂

Jak jsme zmiňovali již na začátku. Facebook je ideální platformou pro uchazeče o práci, ale také pro personalisty či jednotlivé firmy. Pomáhá skvěle budovat povědomí o značce, odkrývá firemní kulturu a může Vám prozradit, proč by jste chtěli zrovna v této firmě pracovat. Ale také může komukoliv z firmy prozradit, proč právě Vás raději nebrat. A kdo dělá dle nás HR skrze Facebook opravdu dobře? Zabrousíme do českých luhů a hájů. Pokusíme se Vám napovědět, než Vám prozradíme, kterou firmu máme na mysli. Připraveni? Jejich hlavní a jediný maskot je zelený, někteří ho nesnáší, pro jiné je modlou. Ano, je to Alza. Ten otravný, zelený mimozemšťan opravdu ví, jak na HR skrze Facebook. Doporučujeme se podívat na jejich facebookové profily, zejména poté prostudovat profil WE ARE ALZA.

Takže si nakonec položme otázkou, stane se Facebook dominantním HR nástrojem?

Komunikace zákazník x firma skrze FBVít Olšák Tvorba brandu pro pivovar MadCatVít Olšák
Zpět na články