Komunikace zákazník x firma skrze FB

Facebook, modrá sociální bublina, na které denně komunikuje miliony lidí a firem. Od roku 2004 Facebook nasbíral více jak 2 miliardy uživatelů z řad prostých lidí a firem. Jen v samotné České republice vlastní facebookový profil přibližně 4,8 milionu uživatelů. Zní to neuvěřitelně, ale je to tak, Facebookový profil spravuje skoro polovina České republiky.

Sociální sítě mění a dále budou měnit způsob komunikace lidí skrze internet. Nemusí se jednat pouze o komunikaci mezi kamarády a známými, ale také se, stále častěji setkáváme s komunikací mezi firmami a koncovým zákazníkem. Stále více klientů využívá Facebook jakožto prodlouženou ruku asistenčního centra. A proto je důležité, aby si každá firma nastavila na sociálních sítích určitou komunikační strategii. Ta bohužel u většiny z nich chybí.

 

1. Komunikační strategie

Komunikační strategie je, řekl bych, to nejdůležitější a prvotní, co by každá firma měla mít do malíku zvládnuté a nastavené.  Už dávno neplatí: „hoď na ten Facebook co chceš, vždyť je to jedno“. Komunikace by měla mít nějaký řád. Je potřeba si uvědomit, kdo jsou mí klienti, jak komunikuje firma na veřejnosti, jak bych tedy měl komunikovat s koncovým zákazníkem, co od nich očekávám a co očekávají oni ode mě?

 

2. Stejný obsah

Když už máte nastavenou neprůstřelnou komunikační strategii a víte, kdo je váš zákazník a co od něj očekáváte, je potřeba přejít k druhému kroku  a tím je obsah. Jaký obsah bychom měli na zeď přidávat a čeho se vyvarovat? Plno začínajících firem zahlcuje svou zeď pouze produkty. Ano, na jednu stranu je to správně, vždyť chcete prodávat, tak proč to nedat najevo. Ale vžijte se do kůže zákazníka, je to přesně to, co by Vás zaujalo? Proto je lepší, stanovit si jasný plán příspěvků, harmonogram. Kdy, co a proč budu přidávat.  Zamyslete se, čím by bylo vhodné proložit příspěvky o produktu, co nějaká zajímavost z vaší firmy, zajímavost z oboru, aj.?

 

3. Skrývání příspěvků

Tak komunikační strategie je napsaná, příspěvky dávají hlavu a patu, Facebook se začíná plnit fanoušky, komentáře přibývají a najednou se setkáte s prvním negativním, první nadávkou, co s tím?  Nastavte si v hlavě poučku, je velice jednoduchá a to je: neignorovat, neignorovat a neignorovat. Pokud se negativní komentář objeví pod příspěvkem, snažte se ho vyřešit transparentně, aby každý viděl, že Vám to není jedno, buďte vstřícní a přemýšlejte nad možnostmi, jak celou situaci obrátit ve Váš prospěch. Stejně tak, jak neignorovat, tak komentáře neskrývat. Pokud si u lidí časem vybudujete důvěru, může se Vám stát, že se Vás začne zastávat jiný klient, což je super ne?

A co říct na závěr? Džungle Facebooku se může zdát složitá, někdy možná nepřehledná a zákeřná, ale pokud se budete sociálům věnovat soustavně, strategicky a stejně tak budete i komunikovat, ve výsledku to přinese tížené ovoce. A nezalamujte hlavu, že to není hned, Řím přeci taky nepostavili za den.

acovních, a proto se stává důležitým nástrojem personalistů a firem, které nemohou najít vhodného kandidáta. K čemu všemu může Facebook v HR sloužit, ale čím také může ublížit, se vám pokusíme přiblížit v tomto článku. Facebook označuje, je s námi už téměř rok. Je pravda, že nebyla dostupná pro všechny, a proto nebyla tolik rozvinuta. To se ale změnilo v dubnu tohoto roku, kdy byla tato možnost zavedena v dalších 40 zemích světa a mimo jiné také v České republice. Může se zdát, že se Facebook snaží konkurovat jedné z největších náborových agentur LinkedIn, otázkou je jestli na to má? Na Facebooku je více lidí než na LinkedIn a jeho prostředí je pro mnoho lidí přijatelnější. Neříkáme, že Facebook převálcuje LinkedIn, ale může se stát jeho velmi silným konkurentem. Vždyť díky Facebooku se dokážeme na pár kliknutí propojit s firmou, která nás zajímá, kterou hledáme. počítači. Na jeden klik si snadno zobrazíte celý přehled pracovních nabídek. Velká výhoda je možnost nastavení si upozornění na vámi preferovanou pozici. 100 % Vám neřekneme a nezaručíme jestli mají pracovní nabídky skrze Facebook budoucnost, ale můžeme Vám říci náš názor. Když se podíváme k sousedům do Ameriky a uvědomíme si, že práci skrze Facebook hledá 1 ze 4 uchazečů, tak by mohl Facebook pomoci s problémem malých firem najít vhodné uchazeče na jejich vypsané pozice. V dnešní době již 45 % personalistů používá sociální sítě k tomu, aby si lustrovali svoje budoucí uchazeče. Nejčastěji potom ze sociálních sítí používají právě Facebook, téměř 29 %. dá fotka, post a nebo příspěvek, který je skrze sociální sítě sdílen je dohledatelný a může o vás dosti prozradit. Na druhou stranu svým profilem můžete personalistu také oslnit nebo zaujmout. Proto bychom si dávali pozor na fotky s alkoholem v ruce, pokud se například hlásíte na pracovní pozice do zemí blízkého východu. 🙂 práci, ale také pro personalisty či jednotlivé firmy. Pomáhá skvěle budovat povědomí o značce, odkrývá firemní kulturu a může Vám prozradit, proč by jste chtěli zrovna v této firmě pracovat. Ale také může komukoliv z firmy prozradit, proč právě Vás raději nebrat. A kdo dělá dle nás HR skrze Facebook opravdu dobře? Zabrousíme do českých luhů a hájů. Pokusíme se Vám napovědět, než Vám prozradíme, kterou firmu máme na mysli. Připraveni? Jejich hlavní a jediný maskot je zelený, někteří ho nesnáší, pro jiné je modlou. Ano, je to Alza. Ten otravný, zelený mimozemšťan opravdu ví, jak na HR skrze Facebook. Doporučujeme se podívat na jejich facebookové profily, zejména poté prostudovat profil WE ARE ALZA.

Transparentnější stránky a reklamy na FacebookuVít Olšák Facebook v HRVít Olšák
Zpět na články