cz
Vít Olšák Founder & CEO
3 min

Komunikace zákazník x firma skrze FB

 

Facebook, modrá sociální bublina, na které denně komunikuje miliony lidí a firem. Od roku 2004 Facebook nasbíral více jak 2 miliardy uživatelů z řad prostých lidí a firem. Jen v samotné České republice vlastní facebookový profil přibližně 4,8 milionu uživatelů. Zní to neuvěřitelně, ale je to tak, Facebookový profil spravuje skoro polovina České republiky.

Sociální sítě mění a dále budou měnit způsob komunikace lidí skrze internet. Nemusí se jednat pouze o komunikaci mezi kamarády a známými, ale také se, stále častěji setkáváme s komunikací mezi firmami a koncovým zákazníkem. Stále více klientů využívá Facebook jakožto prodlouženou ruku asistenčního centra. A proto je důležité, aby si každá firma nastavila na sociálních sítích určitou komunikační strategii. Ta bohužel u většiny z nich chybí.

 



1. Komunikační strategie

Komunikační strategie je, řekl bych, to nejdůležitější a prvotní, co by každá firma měla mít do malíku zvládnuté a nastavené. 
Už dávno neplatí: „hoď na ten Facebook co chceš, vždyť je to jedno“. Komunikace by měla mít nějaký řád. Je potřeba si uvědomit, kdo jsou mí klienti, jak komunikuje firma na veřejnosti, jak bych tedy měl komunikovat s koncovým zákazníkem, co od nich očekávám a co očekávají oni ode mě?

 

2. Stejný obsah

Když už máte nastavenou neprůstřelnou komunikační strategii a víte, kdo je váš zákazník a co od něj očekáváte, je potřeba přejít k druhému kroku  a tím je obsah. Jaký obsah bychom měli na zeď přidávat a čeho se vyvarovat? Plno začínajících firem zahlcuje svou zeď pouze produkty. Ano, na jednu stranu je to správně, vždyť chcete prodávat, tak proč to nedat najevo. Ale vžijte se do kůže zákazníka, je to přesně to, co by Vás zaujalo? Proto je lepší, stanovit si jasný plán příspěvků, harmonogram. Kdy, co a proč budu přidávat. 
Zamyslete se, čím by bylo vhodné proložit příspěvky o produktu, co nějaká zajímavost z vaší firmy, zajímavost z oboru, aj.?

 

3. Skrývání příspěvků

Tak komunikační strategie je napsaná, příspěvky dávají hlavu a patu, Facebook se začíná plnit fanoušky, komentáře přibývají a najednou se setkáte s prvním negativním, první nadávkou, co s tím? 
Nastavte si v hlavě poučku, je velice jednoduchá a to je: neignorovat, neignorovat a neignorovat. Pokud se negativní komentář objeví pod příspěvkem, snažte se ho vyřešit transparentně, aby každý viděl, že Vám to není jedno, buďte vstřícní a přemýšlejte nad možnostmi, jak celou situaci obrátit ve Váš prospěch. Stejně tak, jak neignorovat, tak komentáře neskrývat. Pokud si u lidí časem vybudujete důvěru, může se Vám stát, že se Vás začne zastávat jiný klient, což je super ne?

A co říct na závěr? Džungle Facebooku se může zdát složitá, někdy možná nepřehledná a zákeřná, ale pokud se budete sociálům věnovat soustavně, strategicky a stejně tak budete i komunikovat, ve výsledku to přinese tížené ovoce. A nezalamujte hlavu, že to není hned, Řím přeci taky nepostavili za den.

Transparentnější stránky a reklamy na FacebookuVít Olšák Facebook v HRVít Olšák