Jak a proč založit Business Manager?

Business Manager je nástroj Facebooku, který firmám i menším inzerentům usnadňuje práci se stránkami a reklamními účty. Díky němu už si nebudete lámat hlavu s tím, jak přidat další správce k vaším stránkám, účtům nebo dalšímu „majetku“ v rámci Facebooku a vše budete mít přehledně ve své správě na jedné jednouché platformě.

 

Jako první je však potřeba si ujasnit několik věcí:

  1. Ano, Business Manager je zdarma.
  2. Ano, k založení a správě Business Manageru potřebujete mít na Facebooku svůj osobní profil.
  3. Ne, bez Business Manageru se vám s reklamou na Facebooku nebude příliš dobře pracovat.

 

Souhlasíte? Ano? Správně, můžeme jít dále. Jaké jsou tedy největší výhody toho když Business Manager máte? Nadhodíme jen několik z nich:

  • Pokud máte stránek a účtů více, nez něj si jejich správu dovedeme jen těžko představit.
  • V momentě kdy potřebujete k jednomu reklamnímu účtu přiřadit více lidí.
  • Správa vašich spolupracovníků je jednoduchá a intuitivní. Vše probíhá přes jejich soukromé profily, avšak soukromé informace z oněch profilů o vás, ani o nich nikdo neuvidí.
  • Bez Business Manageru nemůžete tvořit Dynamické reklamy…no a bez nich už to vůbec nemá smysl, ne?
  • Pokud spolupracujete s námi, bez něj se nepohneme. My totiž děláme svou práci nejlépe jak dovedeme a to bez Business Manageru rozhodně nejde.

 

Tak pojdmě rovnou k jeho založení

Přihlaste se na svůj osobní Facebook účet a pokračujte na business.facebook.com.

Vpravo nahoře klikněte na „Create Account“ a vyskočí vám následující okno, do kterého zadáte název vašeho Business Manageru.

 

 

V dalším kroku vyplníte své jméno a email, na který budou zasílány veškeré informace z tohoto Business Manageru (nezapomeňte však, že přihlašovat se do něj budete srkze svůj osobní Facebook).

 

 

Gratulujeme, Business Manager máte založen a uvidíte nejspíš něco jako je stránka níže.

 

 

Teď přichází čas dostat do něj nebo vytvořit vaše stránky, reklamní účty a přizvat ke spolupráci vaše kolegy, nebo reklamní agentury. Můžete to udělat přímo přes tři odkazy na hlavní stránce, které vidíte na obrázku výše. Tyhle odkazy vám ale za moment zmizí, proto si ukážeme jak na to složitějším, avšak běžným způsobem.

Kliknete na tlačítko menu „Business Manager“ vlevo nahoře a zobrazí se vám celé menu Business Manageru, které pro vás bude tím hlavním rozcestníkem při práci. Vypadá asi takhle:

 

 

Další krok povede na „Settings“ a „Business Settings“ – tohle je nastavení samotného Business Manageru, menu vlevo zahrnuje správu uživatelů, stránek, reklamních účtů a mnoho dalšího.

 

 

 

Stránky v Business Manageru

Jak si do Business Manageru přidáte svou, již vytvořenou, stránku? V levém Business Info menu kliknete na „Pages“ a zobrazí se vám následující stránka. V prvním sloupci je seznam všech stránek k jejichž správě máte oprávnění, na pravé straně jsou potom detaily samotné, vlevo vybrané, stránky, konkrétně lidé a partneři, kteří k ní mají skrze váš Business Manager přístup.

 

 

Jelikož jste Business Manager sotva založili, musíte si tam své stránky přidat. K tomu nám slouží modré tlačítko „+Add“ nad seznamem stránek. Po kliknutí vám vyjede tato nabídka:

 

 

  • Add a Page – slouží pro přidání vámi vlastněných stránek, nebo stránek které chcete přímo vlastnit vy. Například stránky vaší společnosti, vašich produktů nebo služeb.
  • Request Access to a Page – slouží k vyžádání přístupu ke stránce, kterou chcete spravovat nebo pod ní vytvářet reklamy, ale vlastnit ji nepotřebujete.
  • Create a New Page – slouží ke klasickému vytvoření nové stránky.

 

Jak při Add a Page tak při Request Access to a Page vám vyskočí okno do kterého zadáte URL nebo název stránky a našeptávač vám je již začne nabízet. Při Add a Page jen volbu odkliknete a pokud jste adminy (což nejčastěji budete) stránka je automaticky přiřazena do Business Manageru. Pokud adminy nejste, automaticky se po odkliknutí pošle žádost o přidání na aktuální adminy.

 

 

 

Při Request to a Page vám vyjede nabídka úrovně oprávnění, které ke stránce požadujete. Vyberete odpovídající a žádost dokončíte.

 

 

 

Reklamní účty v Business Manageru

Úplně stejný postup probíhá i přidání či žádosti o přístup u reklamních účtů, jen s tím rozdílem že narozdíl od jména či URL musíte zadat ID reklamního účtu:

 

 

Přidání spolupracovníků do Business Manageru

Záložku „People“ najdete v levém sloupci úplně nahoře. Sloupec vedle slouží opět k přehledu spolupracovníků a pravá strana poté ke správě a přehledu jim udělených oprávnění. Při kliknutí na modré tlačítko „Add“ uvidíte okno níže, zadáte email požadované osoby, vyberete zda-li chcete ať je admin celého Business Manageru(superiorní pozice, doporučujeme dávat jen spoluvlastníkům firmy, případně člověku který má na starosti správu celého Business Manageru) a v dalších kroích mu intuitivně přiřadíte jednotlivé položky (stránky, účty, pixely) spolu s výběrem jeho oprávnění k nim.
 

 

Jak na spolupráci s agenturou?

Nejjednodušším způsobem jak agentuře přiřadit reklmaní účty, stránky a další je skrze záložku „Partners“. Najdete ji v levém sloupci úplně nahoře pod záložkou „People“.

 

 

Tento způsob nabízí nejjednodušší přidání jakékoliv položky v několika krocích. Nemusíte tak přidávat stránku, reklamní účet a další postupně ve zvláštních krocích, což vám ušetří spoustu času, kopírování názvů, Business ID a hledání kontaktů. Kliknete na „+Add“ a do volného pole napíšete Business ID které vám agentura poskytne.

 

 

V dalším okně vidíte v levé části seznam všech položek které v prostředí Facebooku existují, v části pravé pak vidíte konkrétní položky které máte ve svém Business Manageru. Po zakliknutí oné položky si v pravém vyjížděcím menu vyberete úroveň oprávnění (více o úrovních oprávnění níže). Poté, co takhle „vyklikáte“ vše co potřebujete jednoduše kliknete na „Assign Assets“ a máte jedním klikem hotovo!

 

 

Doufáme že vám návod pomůže a přejeme mnoho reklamních úspěchů, ke kterým vám rádi pomůžeme.

Transparentnější stránky a reklamy na FacebookuVít Olšák
Zpět na články