Microsoft Ads a jeho příležitosti

Microsoft Ads, plným názvem Microsoft Advertising, dříve známý jako Bing Ads, je PPC systém podobný inzertním platformám, jako jsou v Česku známé Google Ads nebo Sklik od Seznamu. V České republice lze Bingu a jeho partnerům připsat přibližně 7,5% podíl ve vyhledávání. Kvůli tomu ho spousta firem často opomíjí. Většina společností investuje hlavně do reklam na Googlu a Microsoft Ads do svého marketingového mixu nezapojuje.

To však otevírá okno příležitostí pro ty, kteří na Microsoft Advertising nezapomínají. Při správném nastavení totiž poskytuje velký potenciál.

 

Výhody Microsoft Ads oproti Google Ads

  • Při nastavování reklam v Microsoft Advertising se vaše reklamy nezobrazují pouze ve vyhledávači Bing, ale také v Microsoft partnerech. Mezi ně patří například vyhledávač Yahoo!, AOL.com nebo stále populárnější vyhledávač DuckDuckGo.
  • Menší počet inzerentů na platformě umožňuje získat prokliky za výrazně nižší cenu než na Googlu nebo Seznamu. Některé zdroje uvádějí dokonce až třetinové ceny prokliků oproti Google Ads.
  • Kromě nižší ceny máte také větší šanci na zobrazení reklamy na první stránce. To vede k vyššímu CTR, tedy míře prokliku. Nejen že prokliky budou levnější, ale vaše reklama bude také vizibilnější a s ohledem na podíl vyhledávání, segment podnikání a klíčová slova vám přivede více návštěvníků.
  • Rozhraní Microsoft Advertising je velmi podobné tomu od Googlu. Specialista i vy se tak velmi rychle v novém prostředí zorientujete.

Ilustrace: výhody Microsoft Ads a jeho kompatibility s různými prohlížeči.

Kdo jsou uživatelé Bingu?

Cílovou skupinu zásadně rozšiřuje fakt, že Bing je základní vyhledávač produktů Microsoft a Windows je stále operační systém fungující na většině českých počítačů

Z demografických údajů pak zdroje udávají, že uživatelé Bingu spadají do věkové skupiny 35 až 64 let a často již mají děti. Zároveň pak uvádějí, že ⅓ uživatelů Bingu má roční příjem nad 100 tisíc dolarů.

 

Čím nás Microsoft Advertising překvapil?

  • V Microsoft Advertising najdete mnoho funkcí, které znáte z Google Ads. Rozdíly ale jsou v možnostech úprav kampaní. Google rok od roku omezuje možnosti optimalizace a sází na jeho machine learning a automatické strategie. Ty v Microsoft Advertising najdeme také, ruční úpravy zde však zůstávají. Systém je díky tomu otevřenější a vy tak nemáte problém si například zobrazit všechny vyhledávací dotazy.
  • Další zajímavou funkci představuje cílení v obsahové síti. Kromě široké nabídky in-market publik a možností remarketingového cílení je zde možnost míření na uživatele LinkedIn a to dle firmy, oboru a pozice. Lze tak oslovit například zaměstnance Dellu na pozici Sales.
  • Pokud zvažujete přidání Microsoft Advertising, máte už jistě spuštěné reklamy v Google Ads. Tím spíše uvítáte funkční import kampaní z Google Ads přímo do Microsoft Ads. Budete tak mít všechny vaše kampaně z Googlu nastavené v novém rozhraní během pár minut.

 

Návštěvnost z Bingu může znamenat potenciál. Nutná je ale analýza

Zaujaly vás nové informace o platformě Microsoft Advertising? Než se s klienty do inzerce pouštíme, většinou se díváme, zda již mají nějakou organickou návštěvnost z Bingu. Pokud se jedná o větší čísla, ze kterých plynou zdroje i konverze, je to dobrý signál, že svou cílovou skupinu na této platformě najdete. Využití Microsoft Ads pak určitě doporučujeme zvážit. Navíc jako skvělý bonus do začátku vám pomůžeme sehnat Microsoft Advertising Coupon a získáte tak nějaký kredit zdarma pro první kampaně.

Ilustrace: organická návštěvnost webu z Bingu.

 

Pokud si ani po přečtení těchto řádků nejste jistí, jestli je pro vás Microsoft Ads vhodný kanál, neváhejte se nám ozvat na marketing@fourbros.cz. Na váš business, cílovou skupinu a potenciál se podíváme. Společně pak probereme, jestli máte v Microsoft Advertising skrytý potenciál, nebo by bylo lepší zvolit jiné služby online marketingu.