
Ekofarma Člupy
Sýry vyrobené s respektem k přírodě a zemědělské služby
Sýry vyrobené s respektem k přírodě a zemědělské služby
Ekologická farma se sýrárnou nyní úspěšně nabízí své výrobky na novém webu a spustila nabídku zemědělských služeb
Dva ambiciózní a milí lidé, kteří milují přírodu a respektují ji. Tak můžeme představit Markétu a Kamila. Cestovali po Austrálii a Novém Zélandu, kde přičichli k farmaření. To se jim zalíbilo, a tak se po návratu rozhodli, že si založí vlastní statek. Na něm chtěli hospodařit a hlavně vyrábět jejich vlastní mléčné produkty v BIO kvalitě.
Přestože neměli se zemědělstvím žádné předchozí zkušenosti a rodina a kamarádi je většinou odrazovali, sen si nakonec splnili a v Bučovicích postupně vybudovali úspěšnou ekologickou farmu. Dnes už obhospodařují přibližně 40 hektarů pastvin a chovají zhruba 40 dojných koz a několik krav. Z jejich mléka vyrábějí skvělé sýry, které kvalitou těžko hledají konkurenci, a úspěšně je prodávají přes internet.
Rodinná Ekofarma Člupy se na nás ve Four Bros obrátila s požadavkem na funkční e-shop a také moderní web, který bude Markétino a Kamilovo podnikání důstojným způsobem propagovat. Domluvili jsme se i na refreshi brandu a vizuálů zahrnujících například polepy na auta nebo produktové etikety a na tvorbě videí a fotografií.
Markéta s Kamilem nás ve Four Bros požádali, zda bychom jim pomohli přesunout se do online prostředí. Přáli si vytvořit e-shop, na kterém by mohli svoje výrobky prodávat. S majiteli jsme se vždy setkávali osobně přímo na farmě, kterou jsme si prohlédli a díky tomu pochopili, jak funguje.
Samozřejmě jsme také ochutnali jejich sýry a popravdě, sliny se nám sbíhají ještě teď. Společnou řeč jsme zkrátka našli opravdu velmi rychle a také díky tomu se nám strategie a postupy vymýšlely mnohem lépe.
Vzhledem k tomu, že Kamil s Markétou jsou prokrajinně založení a svým hospodařením chtějí utvářet pestré prostředí plné života, rozhodli jsme se, že se této myšlence jejich internetové stránky přizpůsobíme. Web je proto navržen střízlivě, aby byl co nejméně rušivý. Zaměřili jsme se na jeho jednoduchost, stručnost a přehlednost, zkrátka aby byl co nejvíce user friendly.
Hlavní nabídku jsme rozdělili do šesti kategorií. Markéta s Kamilem chtěli, aby stránky disponovaly také sekcí, kde se další zemědělci budou moci seznámit s jejich službami. Proto jsme vytvořili landing page s názvem „Zemědělské služby”, kde zájemci najdou nabídku například rozmetání statkových hnojiv, obracení a nahrabování sena nebo mulčování.
Samozřejmostí je možnost vybranou činnost z této landing page ihned objednat. Ceny těchto prací jsou uvedeny v motohodinách.
Dlouhodobým Markétiným a Kamilovým cílem je rozšiřování rozsahu zemědělské půdy, kterou obhospodařují. Vytvořili jsme tedy na webu landing page „Hospodařte s námi”, kde farma nabízí majitelům, že si od nich pozemky pronajme a bude se o ně a starat, případně je odkoupí.
Tato landing page se rychle ukázala jako úspěšná. Už se spontánně ozvalo několik zájemců, kterým se nelíbilo, jak s jejich půdou současní nájemci zachází, a kteří projevili přání, aby na jejich pozemcích hospodařila právě Rodinná Ekofarma Člupy.
Pro lepší představu jsme vytvořili také mapu, která zobrazuje oblasti a katastrální území, které farma již spravuje.
Markéta s Kamilem si přáli, aby jejich produkty byly pro zákazníky dostupnější a lidé si pro ně nemuseli jezdit přímo do Bučovic. S klasickým e-shopem nicméně zpočátku nesouhlasili, protože se obávali starostí s balením a posíláním zásilek a také rizika zkažení produktů ještě při přepravě.
Na základě společné diskuze jsme nakonec vytvořili e-shop, ve kterém si zájemce může vybrat ze čtyř typů odběru:
Specifická byla také cenotvorba. U vybraných produktů jsme nemohli stanovit přesné ceny, protože jsou závislé na hmotnosti zboží. Proto jsme po dohodě nastavili částky tak, aby odpovídaly předpokládané váze produktu, např. BIO čerstvý sýr, cena za ks (cca 250 g), cca 92,50 Kč.
Díky dlouhodobé spolupráci a oboustranné důvěře jsme vytvořili vysoce funkční webovou prezentaci a e-shop. Web především umožňuje farmě naplno fungovat a prodávat jejich výrobky online, zároveň ji důstojně reprezentuje. Pro představu uveďme pár čísel: průměrný konverzní poměr se pohybuje kolem 30 %, bounce rate pak dosahuje 35 %.
Klient dostal možnost naplno rozvíjet své podnikání na vlně moderních trendů a firmu prezentovat s hrdostí. Na to jsme opravdu pyšní.
Landing pages pro pronájem půdy stejně jako s nabídkou zemědělských prací se ukázaly být mimořádně užitečné a pravidelně přes ně registrujeme poptávky.
Výzvou pro spolupráci farmy Člupy a Four Bros se neplánovaně staly Vánoce 2021. Po náhlém zrušení vánočních trhů kvůli covidové pandemii zůstalo farmě naskladněno obrovské množství výrobků s omezenou dobou trvanlivosti a hrozilo, že se zkazí.
Rychle jsme tedy připravili sadu příspěvků na Facebook, které upřímnou a přitom vtipnou formou vyzývaly uživatele k nákupu zboží. S nimi souvisela také kampaň, která měla prodej dále podpořit. Spustit jsme ji ale už nestačili.
Jeden z příspěvků se totiž stal virálním. Přinesl nám tisíce objednávek, v porovnání s předchozím obdobím zvýšil revenue o neskutečných 1200 % a počet transakcí narostl o 950 %. Vzrostla i průměrná hodnota objednávky, a to o 19 %. Zkrátka a jednoduše, za několik dní byly zásoby sýrů do posledního kousku vyprodány. Bez funkčního webu s e-shopem, přes který přišlo 95 % objednávek, by se nám takový úspěch nikdy nepodařil.
Spolupráce s Four Bros nám byla doporučena kamarádkou. Překvapil nás velice přátelský, osobní, inovativní a upřímný přístup. Komunikace byla svěží, operativní a vždy jsme odcházeli ze schůzky spokojení. Čas realizace nebyl příliš svižný – ale o to víc promyšlený. Následné marketingové rady byly vždy nápadité a přínosné. S radostí doporučujeme.