
Preciosa Lighting
Svítidla z Kamenického Šenova, která dobyla svět
Svítidla z Kamenického Šenova, která dobyla svět
Českému výrobci pomáháme prodávat produkty do nejexkluzivnějších stavebních a developerských projektů po celém světě
Tentokrát začneme malou hádankou. Co vznikne, když se spojí sklářství se šperkařstvím a výsledek se ještě okoření mimořádným umem? Ti z vás, kteří hádají výrobu exkluzivních lustrů a svítidel obecně, mají pravdu. A právě v tomto oboru patří k naprosté světové špičce značka Preciosa Lighting, sídlící v severočeském Kamenickém Šenově.
Tamní výroba svítidel navazuje na tradici sahající až do 19. století. Vyznačuje se především originalitou, citem pro detail a precizním dílenským zpracováním. Bez nadsázky můžeme říci, že Preciosa Lighting ve svém oboru těžko hledá konkurenci. A to v celosvětovém měřítku.
Snad právě proto si svítidla z Kamenického Šenova oblíbili ti nejnáročnější klienti. Pod unikátními a na míru vyrobenými lustry tak procházejí například hosté resortu Address Beach v Dubaji, superluxusního hotelového komplexu Ritz-Carlton v jordánském Ammánu, nebo cestující na mezinárodním letišti Los Angeles (LAX). Preciosa se zaměřuje převážně na dodávky pro business klientelu, která může do zakázek investovat až miliony dolarů.
Management firmy postupem času došel k úvaze, že byť Preciosa Lighting získává svými bezkonkurenčními výrobky světovou proslulost, bylo by dobré ji ještě podpořit pomocí online marketingu. Právě v online prostoru se totiž pohybuje řada zájemců, ze kterých se mohou pomocí brandových kampaní rekrutovat potenciální klienti.
V Preciose si ale uvědomovali, že aby byl marketing skutečně správně vedený, potřebují spolehlivého partnera. Jakýkoliv chybný krok totiž může v případě celosvětově zaměřené společnosti znamenat ztrátu nejen finanční, ale také dlouho budované prestiže.
Preciosa Lighting se na nás ve Four Bros, tehdy začínající marketingovou agenturu, obrátila již v roce 2017. Preciosa v té době sice měla interní marketingový tým, specialisté na placenou reklamu v něm však chyběli. Hledala tak někoho, kdo by jí s tímto segmentem marketingu pomohl. Požadavkem byly placené kampaně na Facebooku, Instagramu, YouTube, Google Ads, Pinterestu a také LinkedInu s globálním cílením, které budou děleny dle afilací neboli obchodních zastoupení v jednotlivých částech světa.
Cílem v tomto případě nemělo být klasické přímé zvyšování prodejů, protože v okamžiku, kdy prodáváte produkty v hodnotě desítek, stovek tisíc až milionů dolarů, přímý prodej je téměř nereálný. Proto jsme se zaměřili primárně na segment B2B a oslovování vytipovaných cílovek – designérů, architektů, developerů, investorů a nadšenců do luxusního životního stylu po celém světě skrze brandově orientované kampaně.
Přestože jako agentura jsme byli teprve v plenkách, zkušeností s placenými kampaněmi jsme měli z předešlých let již mnoho. Nebyl proto problém se s Preciosa Lighting domluvit na detailech. Shodli jsme se, že se v kampaních zaměříme především na propagaci značky jako takové a s ní souvisejících aktivit. Můžeme říci, že kampaně pro Preciosa Lighting jsou specifické snad ve všem. Začněme jejich zaměřením.
Zatímco ve většině případů cílíme na koncové zákazníky, nebo kombinaci segmentů B2C a B2B, zde se zaměřujeme primárně na segment B2B. Reklamy navíc běží celosvětově, konkrétně na 4 kontinentech. Právě kvůli tomu jsou vedeny rovnou ve 3 světových jazycích. S tím vším pak souvisí i složitější textace – obsah je třeba nejen vytvořit, ale také nechat přeložit. To vše s ohledem na fakt, že některé výrazy mohou mít v různých částech světa odlišný význam.
Velká část marketingového úsilí se točí okolo celosvětově proslulých eventů, kterých se Preciosa Lighting pravidelně účastní. Jednou z nejdůležitějších akcí je každoročně Milan Design Week, který je považovaný za Mekku designu. Špičky v oboru zde v prestižních prostorách muzea designu a umění Triennale Milano představují nové produkty a designové řady a ano, je na co se dívat. Několik měsíců před touto událostí proto společně vymýšlíme způsoby, jak před akcí i během ní upoutat pozornost potenciálních klientů z celého světa. Během akce se pak společně s Preciosou zaměřujeme na představení nového Signature Designu, který je jedním ze základních stavebních kamenů marketingu pro následující rok.
Podobnou váhu jako Milan Design Week pro nás má také nejprestižnější událost v jachtovém průmyslu – Monaco Yacht Show, kdy se každý rok do přístavu v Monaku sjíždějí nejvýznamnější hráči z celého světa, aby představili ty nejkrásnější a nejexkluzivnější jachty na trhu. Zde jsme s Preciosou skutečně Na jedné lodi! Společně zde předvádíme maritime program určený právě pro supermoderní a superluxusní jachty a další plavidla. Během čtyř dnů mají návštěvníci možnost podívat se na palubu jachet, které jsou špičkou designu, inovace a řemeslného umění, a na vlastní oči se přesvědčit, že Preciosa je skutečně výjimečná.
V případě Preciosy máme pro budování povědomí o značce skutečně „nabito“. Mimo prestižních událostí je Preciosa žádaná také při realizaci specifických projektů, například výše zmiňovaného osvětlení losangeleského letiště nazvané Crystal Swell. Zajímavostí je, že tato 17 metrů vysoká a 4 000 kilogramů vážící světelná instalace, kterou najdete na mezinárodním terminálu Toma Bradleyho, je projektována tak, že odolá případnému zemětřesení až o síle 7 stupňů Richterovy stupnice. Podobně jsme propagovali také instalace v dubajském metru, v kasinu v Macau a další exkluzivní projekty.
Určitá část kampaní je zaměřena také na Českou republiku a oslovení návštěvníků ze zahraničí. V nich se soustředíme především na propagaci nádherného flagship storu se showroomem Preciosa, který sídlí v úchvatné neorenesanční budově z roku 1894 přímo v srdci Prahy v Rytířské ulici. Na 540 m² mohou návštěvníci obdivovat křišťálové instalace, v nichž se střetávají tradice a současný design a prezentují se zde nejen milovníkům umění a sklářského řemesla
Dlouholetá spolupráce, podpořená vzájemnou důvěrou, přináší dobré výsledky. Preciosa Lighting nejenže získává nové zakázky z celého světa, ale také si buduje už tak dobré jméno ve světě těch nejexkluzivnějších developerských projektů.
Ve spolupráci neustáváme a společně plánujeme také budoucnost. Vzhledem k tomu, že svět ecommerce se neustále mění, musíme i my přizpůsobovat podobu a vedení kampaní aktuálním trendům.
Pro nás ve Four Bros má tato spolupráce značnou hodnotu. Neustále si totiž ověřujeme, že i delivery takto specifického a světově zaměřeného projektu zvládneme bez zaváhání a k plné klientově spokojenosti. Propagace české firmy po celém světě je pak už jen třešničkou na dortu.
Kluci z FourBros nám pomáhají od roku 2017 vést kampaně na jednotlivých trzích v zahraničí a úspěšně naplňují naši online strategii. Oceňuji na nich především prozákaznický a lidský přístup, stejně tak proaktivní hledání nových cest, jak uspět v online marketingu.