Czech On-line Expo očima PPC specialisty

V předposledním únorovém týdnu jsme se vydali na největší český e-commerce a on-line business veletrh Czech On-line Expo. Ten už tradičně hostil veletržní areál v pražských Letňanech. Novinek, které jsme se tam dozvěděli, bylo skutečně dost.

Během dvou dnů prostory obsadila stovka vystavovatelů, kteří pomáhají zlepšit fungování e-shopů. V 8 sálech proběhlo přes 130 odborných přednášek rozdělených do 8 tematických summitů. Jelikož se naše skupina skládala ze zástupců PPC týmu, program byl jasný načerpat co nejvíce informací a novinek z přednášek zaměřených na oblast PPC a Social.

 

Performance Max od A do Z

Bratři Honza a David Janouškovi odstartovali čtvrteční ráno přednáškou zaměřenou na kampaň Performance Max. Posluchačům poskytli vhled do základního nastavení kampaně. Dále se věnovali slevám a sezónním úpravám nabídky, novým možnostem rozvoje kampaně pomocí Performance Planneru a rozdělení Asset Groups.

 

Google triky s Markétou UbíkovouPropojená loga součástí Google Workspace.

Markéta Ubíková je digitální koučka a lektorka digitálních dovedností. Ve své přednášce popsala rozdíly mezi free Gmail účtem a Google Workspace účtem. Seznámila nás se zajímavými funkcemi, jako jsou Chytré štítky nebo Rozbalovací nabídka. Ty jsou dostupné pro Google Dokumenty a Tabulky.

 

Zaměřeno na produktovou analytiku

Lukáš Bartošek mluvil o důležitosti produktové analytiky a proč je důležité ji u klientů řešit. Popsal proces párování produktů z více platforem a ve stručnosti nastínil, jak s daty následně pracovat.

Také mluvil o Stop Loss kampani, která na základě prahových hodnot dynamicky přidává nebo odstraňuje produkty z kampaní. V souvislosti s prahovými hodnotami Lukáš konkrétně zmiňoval ROAS.

 

Propady prodejů a jak je ustát

Přichází ekonomická krize, nebo už je tady? Ať už je to jakkoliv, panelová diskuze Jakuba Hermanna, Jaroslava Jakubů, Michala Krutiše a Petry Pacákové se věnovala právě tomu, jak ustát propady prodejů z PPC inzerce v době ekonomické krize.

Přednášející mluvili o tom, jak je důležité sledovat chování trhu a jak se vyvíjí hledanost v daném segmentu, jaká je pozice e-shopu ve vyhledávání ve srovnání s konkurencí. Také zmínili jak je důležité využívat benchmarking a nezaměřovat se jen na PPC reklamu, ale celkovou strategii.

 

Jak na efektivitu skrze Google Analytics 4

Jak už většina z nás ví, konec klasických Google Analytics se nezadržitelně blíží a je ten pravý čas začít pracovat s jejich novou, vylepšenou verzí. Řeč je o Google Analytics 4.

Věděli byste, kde v GA4 najít oblíbené a asi nejčastěji využívané rozdělení zdroj/medium? Nebo jak zjistit, které produkty jsou nejvýkonnější? Přesně o tom byla přednáška Dominika Neckaře. V samotném rozhraní GA4 nám ukázal, kde lze najít nejpoužívanější přehledy a popsal, v čem jsou Google Analytics 4 lepší oproti původním Universal Analytics.

Vyfocený banner visící na Czech On-line Expo 2023.

Czech On-line Expo v Praze.

 

Propagace příspěvků na sociálních sítích

Snad každý z nás měl za svoji kariéru chuť zmáčknout modré tlačítko propagovat”, které na něj svítí pod příspěvky na Facebooku. Je to snadné a rychlé. Tak v čem by mohl být problém? Jana Skalková ve své přednášce mluvila o tom, proč právě tento způsob propagace není vhodný, a v čem spočívají výhody propagace příspěvků pomocí Business Manageru.

Její přednáška byla plná tipů ze světa inzerce na Facebooku. Podělila se s námi také o to, jak by podle ní měla vypadat reklamní sdělení, pokud cílíme na nové uživatele nebo na uživatele, kteří s naší firmou již přišli do kontaktu.

 

Jak využít potenciál dat ze Shoptetu na maximum 

Jakub Kaláb z Databay si získal naši pozornost přednáškou na téma Jak plně využít potenciál dat ze Shoptetu pro řízení vašeho e-shopu”. Prozradil, jak s informacemi ze Shoptetu nejlépe pracovat, na co si při řízení e-shopu dát pozor a co řešit v rámci datových struktur.

 

Nevyhrává produkt, ale schopnost zaujmout.”

Poslední přednášku, kterou jsme navštívili, vedl Filip Fandl. Filip zmínil, že se často u klientů, tedy značek, setkává s tím, že problém je tlak na performance reklamu, nejednotná komunikace napříč kanály a žádné odlišení od konkurence. Ve své přednášce vyzdvihl důležitost efektivní komunikace, která by měla být rozeznatelná a zapamatovatelná. Jmenoval například použití firemních barev, stejné fonty písma atd.

Letošní veletrh byl nabitý super přednáškami a zajímavými informacemi. Měli jsme možnost se setkat osobně s kolegy z oboru a navázat nová pracovní spojení. Věříme, že pokud jste měli možnost na Czech Online Expo zavítat, užili jste si ho stejně jako my.

 

Nikol Jakubčík (vlevo) a Daniela Schafferová (vpravo) z agentury Four Bros na Czech On-line Expo 2023.