Ohlédnutí za rokem 2021

Proč se vůbec pouštět do bilancování a shrnutí uplynulého roku v naší agentuře? Dlouho, v podstatě od začátku fungování, pro nás nebyla vlastní prezentace prioritou. Kovářova kobyla, že? Od momentu založení firmy jsme neměli o zakázky od skvělých klientů nouzi. Vlastně tak nebylo potřeba se starat o nic moc jiného, než o jejich odbavení a perfektní spokojenost.

Rok 2021 ve Four Bros pro nás však byl v mnohém přelomový. Proto se jej na následujících řádcích pokusím popsat a přidám pár zajímavostí z našeho fungování.

 

„Od založení firmy jsme neměli o zakázky nouzi, a tak šla vlastní prezentace stranou.“ 

 

Bylo nás 5, teď je nás ve Four Bros 14 

Na konci roku 2020 nás bylo pět. Měli jsme cca 20 opravdu aktivních klientů, se kterými jsme spolupracovali na měsíční bázi a vše fungovalo tak, jak mělo. Dlouhodobě jsme však naráželi na to, že performance marketing byla naše doména a často nás při jeho řízení „brzdila” nedostatečná kvalita ostatních částí online marketingu.

Tyto mezery často zabíhaly až do takových detailů jako finanční řízení, tvorba obsahu a grafiky nebo printové kampaně. Věděli jsme, že pro smysluplné řízení marketingu velké části klientů budeme muset nabízet celé portfolio služeb. Jen tak dokážeme dostát jejich poptávce a požadavkům.

 

Office manažerka podávající kávu členkám performance týmu.

 

Posílili jsme performance tým o Jitku, Honzu a Lenku 

Na přelomu roku jsme rozšířili náš performance tým o Jitku Křemečkovou (Social Ads) a Honzu Beránka (PPC). Zajistili jsme si tak vyšší zastupitelnost, větší profesionalitu a schopnost pružněji reagovat na nové poptávky od stávajících i nových klientů.

Já se naopak po téměř sedmi letech vzdal performance marketingu a nechal vůdčí roli v performance oddělení pouze na spoluzakladateli Štěpánovi Pluháčkovi. Jeho zkušenosti sahají skrze celou šíři výkonnostního marketingu a celou svou kariéru se mu 100% věnuje, proto byl jasnou volbou. Ke konci roku 2021 do performance týmu přibyla také nová posila Lenka Procházková, která tým perfektně doplnila.

 

V roce 2021 narostly poptávky od nových i stávajících klientů

Výkonnostní kampaně nově spravujeme devíti novým klientům a zároveň jsme rozšířili spolupráci s mnoha stávajícími klienty. Naučili jsme se lépe pracovat s placenými kampaněmi v zajímavých oblastech. Jmenujme například realitní trh, finanční poradenství, vývoj a správu softwaru, gastronomii a hotelnictví nebo třeba šperkařství.

Někde jsme byli překvapeni, jak kampaně obratem pomáhají, jinde to nevyšlo úplně podle prvních představ. I to ale k marketingu patří, a velkou měrou. Nezapomínejme na to.

 

CEO Four Bros Vít Olšák sedí v křesle a telefonuje.

 

Zrodilo se grafické a content oddělení

Dalším krokem bylo vybudovat kreativní oddělení, které nám i našim klientům tolik chybělo. Zdenda Valihrach, náš dobrý kamarád, se kterým jsme spolupracovali od roku 2017, poprvé ve svém životě opustil freelancování a přidal se k nám na pozici Art Directora. Také mimochodem dělal i náš vlastní brand.

Anička Kolásková, která pro nás téměř rok pracovala jako copywriterka (a že to stálo za to!) nastoupila také na palubu. Přesněji do funkce Creative Specialist která se posléze změnila na Head of Content. Postupně se k nám přidala také Anička Kupková na pozici grafického designéra, Míša Nezhybová na pozici Content Specialist a také Filip Nejezchleba na pozici SEO specialisty. 

 

9 měsíců vývoje kreativního oddělení

A co jsme za těch devět měsíců v kreativním oddělení dokázali? Namátkou stran vývoje a designu třeba e-shopy pro Halbich Sport a S-myslivec či webové prezentace pro Lukáše Ticháčka, KAHIM stavby, Artex a Reality Populo.

Přebrali jsme také správu webů pro Školu Populo a jejich hlavní web zmigrovali z nepružného a pomalého WordPressu, který nebyl schopen dostát požadavkům klienta na kompletně custom řešení.

V content týmu jsme potom převzali tvorbu obsahu pro Bohemia Gloves a posunuli jsme o kousek obsah Školy Populo. Začali jsme také psát blog pro Zlatnictví Rýdl a s obsahem vypomohli i Fair Hotelu. V roce 2021 jsme si uvědomili, jak je důležitá úzká spolupráce mezi performance a kreativním oddělením, díky čemuž jsme nyní schopni zajistit přípravu reklamních konceptů od analýzy, přes přípravu textů až po grafický výstup.

 

„Uvědomili jsme si, jak je důležitá úzká spolupráce mezi performance a content oddělením.”

 

Pohled do kanceláře na členy performance týmu.

 

Ze 2 místností v kanceláři jsme se rozrostli na 6

S rozšiřováním týmu se nám také podařilo rozšířit kanceláře. Ze dvou místností na začátku roku 2021 nyní pracujeme ve třech kancelářích. Na schůzky a konference máme tři zasedačky, lobby s recepcí a office managerkou Kristýnou a nově upravenou kuchyni se vším potřebným.

Mimochodem, Kristýna Pacáková byla poslední novou posilou, kterou jsme přijali na sklonku nového roku. Na pozici office managerky vystřídala Lucii Kotkovou, která na konci roku odešla na mateřskou.

 

Práci 14 lidí už nelze uřídit od stolu u kávy

Náš tým aktuálně tvoří 14 skvělých mladých lidí v šesti týmech a tohle už nejde uřídit od stolu u kávy. 🙂  Druhá polovina roku 2021 pro nás tedy byla největší výzvou, během které jsme museli zvládnout e-shopovou sezónu a do toho začít s implementací procesů a procesního řízení. Byť vše není stále ideální a spousta práce je před námi, máme naši agenturu rozdělenou do jasných týmů, z nichž každý má jasnou agendu, členy a práci, které se má věnovat.

Práce s klienty, reakce na jejich požadavky a onboarding nových zakázek má jasnou strategii a kroky, které se nesmí vynechat. Čas strávený prací si měříme efektivněji a přesněji, než kdy předtím. Dovedeme tak detailně vyhodnocovat efektivitu a přínos nejen jednotlivců, ale také celých týmů, činností nebo detekovat problematické části spolupráce u konkrétních klientů. Už po prvních měsících jsme věděli, že ačkoliv jsme s procesním řízením začali v nejnáročnější části roku, mělo a má to obrovský smysl a přidanou hodnotu.

 

„Onboarding nových zakázek má díky procesům jasnou strukturu.”

 

COO Four Bros Jan Rypar čte anglickou knihu Mastering the Rockefeller Habits.

 

Nepolevujeme v pilné práci

Uplynulý rok byl pro nás neskutečně zajímavý a znamenal zatím největší změny a posun v historii Four Bros. Jsem pyšný na to, co jsme spolu s našimi kolegy dokázali a také mám velký obdiv k našim klientům, kteří svou prací dělají (nejen) naši zemi zase o kousek lepším místem k žití.

Jen tak dále.